Hip hop u Poljskoj od 2000 godine počinje da se razvija kroz dve paralelne scene. Prva je bila komercijalnijeg karaktera i sastojala se od repera koji su ostvarivali publikaciju svojih albuma i sebe kroz medije i na taj način uspeli da pridobiju širi auditirijum, što je bilo praćeno finansijskim uspehom. Nasuprot njoj postojala je i underground scena. Ona je bila sačinjena uglavnom od neafirmisanih grupa i repera koji su radili muziku iz ličnih razloga i zadovoljstva i koji su bili uglavnom poznati samo lokalnim fanovima. Međutim bilo je i onih koji su tu scenu pokušali da iskoriste za uplivavanje u mejnstrim vode, neki su sa druge strane videli underground scenu kao sredstvo za svoj kreativan rad smatrajući popularnost i finansijski uspeh izdajom ideala hip hop kulture. Reperi na ovoj sceni izdavali su albume rađene u kućnoj produkciji kao samostalna izdanja bez izdavačkih kuća koja bi ih dalje gurala na muzičkom tržištu. Ovakvi albumi popularno su nazvani ilegalnim izdanjima i bili su distribuirani putem narezivanih CD-ova ili preko interneta. Neki od poznatijih imena sa ove scene bili su: Tetris (proslavio se na takmičenjima u feestyle-u), Jimson, Reno, Smarki, Zkiboj, CeHa.
Kraj drugog dela